tisdag, februari 27, 2007

Hej på er!
Då fick vi in några nya igen på listan - Leif Pettersson från Västerås, Veronica från S3h som gör syntolkade dvd-filmer och Carolina från Örebro. Bra att ni presenterat er med länkar och allt det är spännande att se vad som pågår i landet. VARMT Välkomna!!!

Då jag kollade länken till S3h såg jag att ni har gjort syntolkning på Zozo - det var den filmen som jag och Stefan Coster i Örebro provade att tolka tillsammans.
Vi upptäckte försent att den faktiskt mestadels var på arabiska,,,inbjudan från SRF till medlemmarna hade redan gått ut. Hur skulle vi hinna tolka all text och det övriga?? Ett telefonsamtal med Nico lugnade oss - det funkar bra att tolka utländsk film sa han - bättre än man kan tro. Sagt och gjort!
En annan sak var att jag (Lotta) inte tycker om att se för otäcka saker så jag hade väldigt svårt att hålla ögonen öppna då det bombades som värst - vill inte ha sånt på näthinnan helt enkelt.
Stefan tog därför första delen som utspelar sig då de var i Libanon och Lotta andra delen då de kom till Sverige.
Det sparade våra röster - man fick ju prata hela tiden - och det gjorde oss mer avspända.
Publiken hade inga protester mot att det var två röster som delade på filmen.
Faktiskt har Carolina och jag gjort en liknande sak med Heartbrake hotel - det kan väl du skriva om Carolina?

mvh/Lotta

Inga kommentarer: